Header_duurzaamheid2_1110x300.jpg

Duurzaamheid

Star-shl draagt bij aan een gezonde planeet en samenleving. We behandelen patiënten, aanvragers, partners en medewerkers eerlijk en met respect. We zijn ons bewust van onze impact op het milieu en doen er alles aan om deze impact te verkleinen. We maken serieus werk van het terugdringen van de CO2-uitstoot en de bewustwording binnen onze organisatie rondom duurzaamheid. In vervolg op de ondertekening van de Green Deal 3.0, maken we vanaf 2023 een milieujaarverslag. Hierin laten we zien wat er in 2022 allemaal is bereikt en welke acties er zijn uitgezet om onder andere de CO2-uitstoot te reduceren. Voorbeelden:

• Het vervangen van diverse ventilatie-, verwarmings- en koelinstallaties in onze eigendomspanden in Rotterdam en Etten-Leur. Hierdoor is het elektriciteitsverbruik gedaald met 8,2% en het aardgasverbruik met 38,2%.
  • In september 2022 zijn we begonnen met het elektrificeren van het wagenpark. Inmiddels rijden er vier elektrische Star-shl dienstauto’s.
  • Meer en meer huisartsen, verloskundigen en instellingen gaan over op digitaal aanvragen. Dit betekent minder papieren rapportages en aanvraagformulieren.
  • We maken een routekaart voor het verduurzamen van ons vastgoed, onder andere om de CO2-uitstoot in kaart te brengen.
  • Met behulp van een afvalscan is het aantal gescheiden afvalstromen binnen Star-shl toegenomen en is het percentage recyclebaar afval gestegen naar 38%.

Verder willen we dat onze medewerkers duurzaam inzetbaar zijn. Daarom motiveren en ondersteunen we hen bij een gezonde levensstijl en bij initiatieven voor zelfontwikkeling en -ontplooiing.

Lees ook het milieu jaarverslag 2022